Garanție pentru bunuri
Perioada de garanție este perioada în care clientul, descoperind un defect al produsului, are dreptul de a cere vânzătorul sau producătorul să ia măsuri pentru eliminarea defectului. Vânzătorul trebuie să elimine defectele dacă nu există s-a dovedit că acestea au apărut ca urmare a încălcării regulilor de funcționare de către cumpărător.
Când începe garanția?
- din momentul transferului bunurilor către consumator, dacă nu există nicio precizare în contract;
- dacă nu este posibilă determinarea datei de cumpărare, atunci garanția începe de la data fabricației;
- Pentru mărfurile de sezon, garanția începe de la începutul sezonului;
- Atunci când comandați mărfuri dintr-un magazin online, garanția începe din ziua livrării.
Serviciul de garanție include:
- eliminarea defectelor de produs în centrele de service certificate;
- schimb cu un produs similar fără plată suplimentară;
- schimb pentru un produs similar cu plata suplimentara;
- returnarea bunurilor și transferul de fonduri în contul cumpărătorului.
Reguli pentru schimbul și returnarea mărfurilor:
Schimb și returnare de produse de bună calitate
Vânzătorul garantează că cumpărătorul poate refuza bunurile în termen de 7 zile de la data cumpărării bunurilor de calitate adecvată dacă:
- Produsul nu a fost folosit și este într-o stare de vânzare, este în ambalaj cu toate etichetele și, de asemenea, are documente pentru achiziționarea de bunuri;
- Produsul nu este inclus in lista produselor de buna calitate care nu pot fi returnate sau schimbate.
Cumpărătorul are dreptul de a schimba mărfuri de bună calitate cu o altă ofertă comercială pentru acest produs sau altul un produs identic ca pret sau pentru un alt produs cu plata suplimentara sau rambursarea diferentei de pret.
Schimbul și returnarea produselor de o calitate necorespunzătoare
În cazul în care cumpărătorul descoperă defecte ale produsului după ce l-a cumpărat, acesta poate solicita o înlocuire de la vânzător. Înlocuirea trebuie efectuată în termen de 7 zile de la data solicitării. În cazul în care este numit verificarea conformității mărfurilor cu standardele specificate, apoi schimbul trebuie efectuat în termen de 20 de zile.
Mărfurile complexe din punct de vedere tehnic de calitate necorespunzătoare sunt înlocuite cu mărfuri de aceeași marcă sau cu un produs similar al altuia timbre cu recalcularea costului. Rambursarea se face prin anularea contractului de vanzare si returnarea sumei catre cuantumul costului mărfurilor.
Rambursare
Perioada de rambursare depinde de tipul de plată pe care l-a ales inițial cumpărătorul.
Pentru plățile în numerar, rambursările se fac la casă în cel mult 10 zile după cumpărătorul depune o cerere de retur.
Costul mărfurilor este creditat pe cardul clientului, dacă a fost utilizată plata fără numerar, are loc imediat după primirea unei cereri de la cumpărător.
La utilizarea sistemelor de plată electronică, rambursarea se face într-un cont electronic în termen de 10 zile calendaristice. zile.